2016-05-18 11:06:50
Od 1 czerwca twórcy gier wideo będą mogli składać wnioski o dofinansowanie badań przemysłowych i prac rozwojowych w konkursie w ramach programu sektorowego GAMEINN ogłoszonym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W tym roku do rozdysponowania jest 80 mln zł.
2016-04-29 09:33:02
120 mln zł przeznaczy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w konkursie dla firm działających w przemyśle stalowym, a 80 mln zł mogą dostać polskie firmy zajmujące się grami wideo. W czwartek NCBR ogłosiło dwa nowe konkursy sektorowe: INNOSTAL oraz GAMEINN.
2015-10-15 11:05:56
Dwadzieścia studentek z siedmiu polskich wyższych szkół politechnicznych, otrzymało stypendia ufundowane przez firmę Intel. Poza wsparciem finansowym firma ma też zapewnić przyszłym informatyczkom pomoc merytoryczną – każda studentka będzie miała mentora.
2015-03-02 10:56:19
Dwa dni na wymyślenie i stworzenie prototypu aplikacji miały grupy deweloperów mobilnego oprogramowania, które w Poznaniu wzięły udział w konkursie NeedApp.
2014-12-23 15:24:20
Największe badanie polskich graczy wyklucza grających od czasu do czasu i to sprawia, że wyniki są niemiarodajne – wskazuje część ekspertów. Dyskusja najbardziej podzieliła środowisko i naukowców właśnie w ocenie metodologii.
2014-08-12 09:06:47
Wywęszy pleśń w piwie i produktach zbożowych, alergeny w mleku, pestycydy w winogronach i winie. Niewielkiej przystawce do smartfonu, nad którą pracują m.in. naukowcy z Krakowa, wystarczy kilka sekund, aby sprawdzić czy nasze jedzenie i picie są bezpieczne.
2014-07-01 10:18:04
Czy bezpłatne aplikacje na mobilne urządzenia mogą ułatwić pracę archeologom? Czy też moda na zastosowanie najnowszych elektronicznych technologii jest jedynie efektownym gadżetem? – na pytanie odpowiada praktyk terenowy.
2014-06-24 12:27:25
Superkomputer „Zeus” z Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH po raz kolejny okazał się najlepszy w Polsce. Zajął 176. miejsce w rankingu TOP 500 najpotężniejszych komputerów na świecie.
2014-02-10 14:38:25
400 odcisków ust zgromadzono dotąd na Uniwersytecie Śląskim do badań nad komputerową metodą wykorzystania odcisków ust do celów analizy kryminalistycznej. Na pełnym odcisku ust, zawierającym górną i dolną wargę, istnieje do tysiąca cech charakterystycznych dla konkretnego człowieka.
2014-01-15 15:14:43
Poznaniacy, Michał Bąk i Patryk Strzelewicz, wirtualną rzeczywistość połączyli ze światem tradycyjnej rozrywki. Ich elektroniczna kostka do gier planszowych, która dzięki technologii bezprzewodowej łączy się z tabletem i smartfonem, ma szansę na globalny sukces.
© APLIT Wszelkie prawa zastrzeżone.